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Editors-in-Chief
Prof. Dr. Jörn Steigerwald (Paderborn University, Paderborn, Germany)
Prof. Dr. Jörg Robert (University of Tübingen, Tübingen, Germany)

Editorial Board
Prof. Anne Eusterschulte (Philosophy, Freie Universität Berlin, Berlin, Germany)
Prof. Eckart Goebel (Comparative Literature, University of Tübingen, Tübingen, Germany)
Prof. Christian Kiening (German Studies, University of Zürich, Zürich, Switzerland)
Prof. Andreas Mahler (English Studies, Freie Universität Berlin, Berlin, Germany)
Prof. Florian Mehltretter (Romance Studies, Ludwig-Maximillians-University München, Munich, Germany)
Prof. Sabine Meine (Musicology, Hochschule für Musik und Tanz Köln, Cologne, Germany)
Prof. Anna Pawlak (Art History, University of Tübingen, Tübingen, Germany)
Prof. Sandra Richter (German Studies, Literaturarchiv Marbach, Marbach, Germany)
Prof. Valeska von Rosen (Art History, University of Düsseldorf, Düsseldorf, Germany)
Prof. Stefan Tilg (New Latin, University of Freiburg, Freiburg, Germany)
Prof. Anita Traninger (Romance Studies, Freie Universität Berlin, Berlin, Germany)

Artes

Zeitschrift für Literatur und Künste der frühmodernen Welt / Journal for Arts and Literature in the Early Modern World / Revue pour les arts et les littératures de la Première Modernité

Artes versteht sich als fächerübergreifendes Forum zur Erforschung der Frühmoderne – von der europäischen Frührenaissance bis an die Schwelle zum 19. Jahrhundert. Als komparatistisch und interdisziplinär perspektiviertes Journal will die Zeitschrift vor allem den Austausch inter artes – z.B. mit Philologien, Philosophie, Musik-, Kunst- und Bildwissenschaften – anregen. Ziel ist es, die lange Transformationsphase vor der Moderne als ein Kontinuum zu beschreiben, das durch dynamische Prozesse von Pluralisierung und Diversität in Kunst und Lebenswelt die Grundlagen für unsere Gegenwart gelegt hat. Mit dem Titel der Zeitschrift erinnern wir zugleich an diese Vielfalt der Künste vor dem Zeitalter der Kunst wie auch an die zahlreichen artistisch-technischen Reflexionen, welche die ästhetische Produktion und Theoriebildung vor dem Aufstieg der Ästhetik im späten 18. Jahrhundert prägten.

Artes aims to be an interdisciplinary forum for the study of early modernity – from the early European Renaissance to the beginning of the 19th century. As a journal with a comparative and interdisciplinary perspective, our main intention is to stimulate exchange inter artes – e.g. between philologies, philosophy, music, art and visual studies. Our aim is to describe the long period of transformation before modernity as a continuum that laid the foundations for our present through dynamic processes of pluralization and diversity in art and our everyday world. With the title of the journal, we simultaneously recall diversity of the arts before the Age of Art as well as the numerous artistic-technical reflections that shaped aesthetic production and theory formation before the rise of aesthetic theory in the late 18th century.
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