Methoden der Aufklärung

Ordnungen der Wissensvermittlung und Erkenntnisgenerierung im langen 18. Jahrhundert

Series: 

Editors:
Silke Förschler
Search for other papers by Silke Förschler in
Current site
Brill
Google Scholar
PubMed
Close
and
Nina Hahne
Search for other papers by Nina Hahne in
Current site
Brill
Google Scholar
PubMed
Close
Contributors:
Boris Roman Gibhardt
Search for other papers by Boris Roman Gibhardt in
Current site
Brill
Google Scholar
PubMed
Close
,
Claire Gantet
Search for other papers by Claire Gantet in
Current site
Brill
Google Scholar
PubMed
Close
,
Julia Kerscher
Search for other papers by Julia Kerscher in
Current site
Brill
Google Scholar
PubMed
Close
,
Michael Bies
Search for other papers by Michael Bies in
Current site
Brill
Google Scholar
PubMed
Close
,
Misia Doms
Search for other papers by Misia Doms in
Current site
Brill
Google Scholar
PubMed
Close
,
Daniel Ehrmann
Search for other papers by Daniel Ehrmann in
Current site
Brill
Google Scholar
PubMed
Close
,
Wiebke Helm
Search for other papers by Wiebke Helm in
Current site
Brill
Google Scholar
PubMed
Close
,
Harald Klinke
Search for other papers by Harald Klinke in
Current site
Brill
Google Scholar
PubMed
Close
,
Stefanie Retzlaff
Search for other papers by Stefanie Retzlaff in
Current site
Brill
Google Scholar
PubMed
Close
,
Christine Schneider
Search for other papers by Christine Schneider in
Current site
Brill
Google Scholar
PubMed
Close
,
Theresa Schön
Search for other papers by Theresa Schön in
Current site
Brill
Google Scholar
PubMed
Close
,
Matthias Wehry
Search for other papers by Matthias Wehry in
Current site
Brill
Google Scholar
PubMed
Close
, and
Elke Katharina Wittich
Search for other papers by Elke Katharina Wittich in
Current site
Brill
Google Scholar
PubMed
Close
Der Band geht anhand von Fallbeispielen und Einzelanalysen der Frage nach, auf welche Art und Weise Wissen im langen 18. Jahrhundert erzeugt und vermittelt wurde.
Dem Weg der Erkenntnisfindung wird im 18. Jahrhundert häufig ein beinahe größerer Wert zugesprochen als den gewonnenen Erkenntnissen selbst, und auch den Vermittlungsweisen spezifischer Inhalte in Lehrbüchern und Überblickswerken kommt dabei eine eigene Rolle und Bedeutungsebene zu.

  *The price does not include shipping fees. We reserve the right to change prices.

  • Collapse
  • Expand