Konturen des Kunstwerks

Zur Frage von Relevanz und Kontingenz

Editors:
Frédéric Döhl
Search for other papers by Frédéric Döhl in
Current site
Brill
Google Scholar
PubMed
Close
,
Daniel Martin Feige
Search for other papers by Daniel Martin Feige in
Current site
Brill
Google Scholar
PubMed
Close
,
Thomas Hilgers
Search for other papers by Thomas Hilgers in
Current site
Brill
Google Scholar
PubMed
Close
, and
Fiona McGovern
Search for other papers by Fiona McGovern in
Current site
Brill
Google Scholar
PubMed
Close
Contributors:
Jan Völker
Search for other papers by Jan Völker in
Current site
Brill
Google Scholar
PubMed
Close
,
Benjamin Wihstutz
Search for other papers by Benjamin Wihstutz in
Current site
Brill
Google Scholar
PubMed
Close
,
Martin Seel
Search for other papers by Martin Seel in
Current site
Brill
Google Scholar
PubMed
Close
,
Thomas Hilgers
Search for other papers by Thomas Hilgers in
Current site
Brill
Google Scholar
PubMed
Close
,
Lydia Goehr
Search for other papers by Lydia Goehr in
Current site
Brill
Google Scholar
PubMed
Close
,
Isabelle Graw
Search for other papers by Isabelle Graw in
Current site
Brill
Google Scholar
PubMed
Close
,
Claartje van Haaften
Search for other papers by Claartje van Haaften in
Current site
Brill
Google Scholar
PubMed
Close
,
Stefan Majetschak
Search for other papers by Stefan Majetschak in
Current site
Brill
Google Scholar
PubMed
Close
,
Sabine Müller-Mall
Search for other papers by Sabine Müller-Mall in
Current site
Brill
Google Scholar
PubMed
Close
,
Bernhard Schieder
Search for other papers by Bernhard Schieder in
Current site
Brill
Google Scholar
PubMed
Close
,
Johannes Lang
Search for other papers by Johannes Lang in
Current site
Brill
Google Scholar
PubMed
Close
, and
Marie-France Rafael
Search for other papers by Marie-France Rafael in
Current site
Brill
Google Scholar
PubMed
Close
Wollen wir ein Werk als das Kunstwerk erfassen, welches es tatsächlich ist, dann stellt sich uns stets die Frage, was im Hinblick auf dieses Werk von Relevanz ist und was nicht. Wer oder was jedoch entscheidet, wie diese Frage im Einzelnen zu beantworten ist? Wie also wir das Relevante eines künstlerischen Objektes oder Ereignisses eigentlich bestimmt, wie wird diese Bestimmung gerechtfertigt, und auf welche Instanzen wird sich hierbei berufen bzw. sollte man sich berufen? Der vorliegende Band widmet sich diesen und ähnlichen Fragen. Besonderes Augenmerk gilt dabei dem Umstand, dass seit der Moderne Kontingenzen im Sinne von flüchtigen Prozessen und Zufällen, die in ihrer Spezifik durch nichts Kunstrelevantes bedingt zu sein scheinen, häufig zu den relevanten Eigenschaften eines Kunstwerks erklärt werden.

  *The price does not include shipping fees. We reserve the right to change prices.

  • Collapse
  • Expand